Monday 30 May 2011

bila hati tak lagi untukmu

Assalammualaikum.

Sedar tak sedar dah dekat dua tahun rupanya. Huh! Tak sangka saya sudah jauh dari rasa dan memori itu.
Sungguh bangga ( hidung kembang).

Tak pasti rasa ini betul atau tak. Tapi saya dapat rasa, ianya semakin jauh. Jauh...tak bertempat lagi walau sebesar zarah pun di hati ini. Memori itu semakin luput. Senang cakap, dah nak pupus la habitat dia dalam kepala otak saya ni. 

Baik atau buruk? Opkos la baik kan? 
Apakah hati saya sudah berpindah hak milik? Oh! Tidak. Masih belum. Masih mampu menangkis segala rasa. Tak kita la perisa apa pun. Vanilla, strawberry, coklat, blackberry, even rasa apple pun dapat saya tangkis dengan bulu tangkis. Hehehe. Gurau dan merepek. Ngoks!

Hati saya masih seperti dulu. Keras. Tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas. Dush! Saya! Sila jangan merepek lagi boleh? Heee~

Hati saya masih seperti dulu. Keras. Tidak mudah menerima dan mengharap pada sesuatu yang belum pasti. Bagaimana? Senang saja, pengalaman. Segala memori terpahat sebagai kenangan. Cukup! Segala memori, cuba di hilangkan agar tidak terkesan lagi pada diri. Dan saya hampir berjaya. Tak pasti dah berjaya ke belum, tapi yakin akan berjaya. InsyaAllah.

Untuk menerima orang lain bukan mudah. Tapi tidak menafikan ada sedikit rasa terdetik di hati merindui seseorang. Ngee~ Rahsia tetap rahsia. :)

Hati ini mungkin bukan lagi untuk si dia yang dulu. Makin hari makin sedar itu. Tenang. Serius.
Oh! Saya memang kuat! Terharu.
Yeay!

Jom layan lagu ini. :) 



menapak jalan yg menjauh
tentukan arah yg ku mau
tempatkan aku pada satu peristiwa
yg membuat hati lara
di dekat engkau aku tenang
sendu matamu penuh tanya
misteri hidup akankah menghilang
dan bahagia di akhir cerita
reff: cinta, tegarkan hatiku
tak mau sesuatu merenggut engkau
naluriku berkata, tak ingin terulang lagi
kehilangan cinta, hati bagai raga tak bernyawa
aku junjung petuahmu
cintai dia yg mencintaiku
hatinya dulu berlayar, kini telah menepi
bukankah hidup kita akhirnya harus bahagia
di dekat engkau aku tenang
sendu matamu penuh tanya
misteri hidup akankah menghilang
dan bahagia di akhir cerita

 Nota : 
  • Semasa menulis entri ini, hati sedang risau. Sangat!
  • Semoga si dia bahagia dan saya pun menemui kebahagiaan itu
  • Takde perasaan lagi untuk membina masjid. Calon pun takde. Ngee~  

 + rahSia teTap RahSia +

.:: What comes is better than what came before ::.

No comments:

Post a Comment