Sunday 5 June 2011

Tak payah control la brader!

Assalammualaikum.

Kenyang! Kenduri kahwin dua buah rumah hari ini. Malas nak ikut. Tapi mak suruh ikut juga. Terpaksa merajinkan diri untuk gosok baju, dan memandu kereta ke kenduri itu. ( Ayat pasrah ). Hehe.

Biasalah kan, kalau ke rumah kenduri kahwin, macam-macam gelagat manusia kita boleh nampak. Orang tu macam gitu, orang ni macam gini. Orang tu tengok orang ni. Bisik-bisik, jeling-jeling, senyum-senyum. 

Masa kenduri kat rumah yang pertama tu, adalah seorang lelaki, emm.. tak sesuai. Seorang jejaka, emm..pun tak sesuai. Seorang mamat..emm..sesuai! Hehehe. Mamat ni, tak tau lah nak kata macam mana. Control macho dan hensem pula. 

Kenapa? Sebab, dia makan depan saya. Dan sebelah saya pun, adalah dua orang perempuan yang agak cun dan comel juga macam saya. Kakakaka. Nak di jadikan rasa menyampahnya, mamat yang control itu, masa dia makan pun dia nak control juga. Malu-malu. Konon-kononnya kami tiga dara jelita ni dok usha dia. 

Pelisss!!! Tak kuasa okey! Kalau muka macam Ashraf Muslim, saya memang akan usha la. Tapi...bukan nak kata lah, tapi dia tak hensem pun. Kalaulah orang perempuan yang nak control-control ni, saya faham lah kan, orang perempuan, kan malu-malu. Ini tidak, orang lelaki! Aduhai..kelakar betul! Lepas tu, makan tak habis. Kahkahkah! Ntahapepaentah! 

Masa kenduri kat rumah yang kedua tu, duduk lah satu meja dengan mamat's (maksudnya,ramai la tu :P ).
Mamat-mamat ni, tak lah control, tapi adeh, 'bajet' hensem pula. Cerita bukan main. Pum pam pum pam!

Dan, yang paling tak tahan, masing-masing dok cerita yang diorang masih bujang, mencari-cari bakal isteri kononnya. Lepas tu, nak pandang-pandang dan senyum kat saya. ( Saya tak perasan oke, memang diorang pandang sebab saya masa tu tengah pandang diorang). Hahaha. 

Mamat 1 : Eh, ko bila lagi?
Mamat 2 : Aku takdak calon lah beb. Single.
Mamat 1 : Sudahlah ko, ko kan buaya darat. ( ketawa ramai-ramai)
Mamat 3 : A'a, muka macho giler macam ko ni kan ramai awek-awek cair.
Mamat 2 : Serius beb. Aku memang sedang mencari-cari bakal isteri. Gila bayang dah ni. ( sambil tenung dan senyum kat saya)
Mamat 1 : Tu ramai awek-awek cun. Bergetah. (Sambil tunjuk wanita-wanita yang sedang beratur mencedok nasi dan lauk)
Mamat 2 : Aku tak nak yang macam tu. Solek tebal sangat. Aku nak yang natural. Tak solek pun nampak cun, comel. Sejuk hati aku. ( sambil senyum kat saya lagi!)
Mamat-mamat lain : ( Semua pandang saya dan mereka senyum. Sambil angguk2 kepala)
Saya : What the fish! ( dalam hati aje)

Tak faham. Mak abah saya ada kat situ pun dia berani buat! 


Nota Ky : Semua orang bertanya saya bila lagi nak kahwin. Tadi saya senyum-senyum aje sebab malas nak jawab. Esok-esok, saya dah ada idea nak jawab macam mana. Lepas ni, kalau ada orang tanya saya,   " Bila nak kahwin?". Saya nak jawab " Bila bulan jatuh ke riba". Boleh? Senyum :)
+ raHsia teTap RahSia +

.:: What comes is better than what came before ::.

No comments:

Post a Comment