Saturday 11 June 2011

sembunyikan cinta ini

Assalammualaikum.

Cinta itu buta. Ya! Cinta buta sebab tiada mata. Semulajadi buta. Yang buta itu manusia. Bukan cinta.
Hanya manusia yang celik sahaja dapat merasai cinta. Tapi, celik dari dalam hati. 
Saya buta atau celik? Saya pun tak tahu. Sebab, kadang-kadang, saya sediri tak dapat tafsir apa yang ada dalam hati. Kalau saya cakap saya separa buta boleh? Errr..hehehe.
Kadang-kadang, saya rasa saya dah jatuh hati, kadang-kadang saya rasa itu cuma mainan perasaan sahaja. Atau, adakah saya ini ego, tidak mahu mengakui perasaan sendiri?
Tapi, apa gunanya ada perasaan itu kalau orang di sana, tiada rasa itu lagi? Ah! Saya sendiri pun tak faham.
.....
Setiap nafas yang dihembus
Setiap degupan jantung
Aku selalu memikirkanmu

Ku tak peduli
Bila ku benar-benar cinta mati
Ku memang begini
Bila ku benar-benar cinta
Apa saja yang ku inginkan kamu rela

Sebelum ku kenal dirimu siapa
Aku tak kenali apa itu cinta
Setelah ku kenal dirimu sebenar
Kau cinta sejati ku sandarkan jiwa

Ternyata ku perlukan cinta
Dari dirimu sayang
Barulah terasa ku bernyawa

Kasih...
Ku amat mencintai kamu
Kerna kau beri erti hidup
Ku kan terus mencinta
Sedetik lebih..

Cinta itu mahal harganya. Hanya orang berhak yang mampu memilikinya.

Di saat cinta itu bersemi, semuanya memang indah. Indah sangat. Tapi akibat terlalu ego dengan perasaan sendiri, cinta itu pergi macam itu sahaja. Macam orang ketinggalan bas. Huh! 
Tapi, salah sendiri. Tak memahami, tak menghargai jua tak pernah mengerti.
"Padan muka".

Telah lama ku pendam perasaan ini.
Menunggu hatimu menyambut cintaku.
Tak mengapa bagiku asal kau pun bahagia dengan hidupmu.

Jika kau fahami isi hatiku.
Ku tak mahu waktu henti tanpamu.
Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini

Bukannya aku takut akan kehilangan dirimu
Tapi aku takut kehilangan cintamu
Mungkin saja saat itu kau mempermainkan aku
Seakan kau bisa membalas cintaku

Kau takkan mengerti 
Yang selama ini ku rasakan, pasti
Kau tak peduli

Ku ingin kau tahu
Diriku di sini menanti dirimu
Meski ku tunggu hingga hujung waktuku
Dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya

Semuanya dah berakhir mungkin. Dia pasti takkan kembali lagi. Ego. Itu yang paling mudah untuk dinyatakan. 
Salah itu datangnya dari diri sendiri. Dan, pihak satu lagi mungkin. Takpelah. Andai itu takdirnya. Terima.

Hilangnya cintamu menusuk hatiku
Hingga ku memilih cinta yang fana.
Perginya dirimu merobek jantungku
Hingga ku terjatuh dalam harapan.

Mungkin aku yang salah
Ku tak mampu untuk menjaga cintamu
Hanya untuk diriku
Memang aku yang salah tak menjagamu

Memang aku tak mampu
Tak mampu untuk menjaga cintamu
Selalu untuk diriku
Memang aku yang salah buatmu terluka

Andai kau dapat memahami
Bahawa ku menanggung semua ini
Bukan niatku ingin kau pergi
Kerana diriku masih terhenti di sini
Di saatku ingin dekat denganmu
Kau semakin jauh meninggalkanku
Dan kau diam tanpa kata
Saatku ucap semua rasa

Jujur ku katakan ku masih menyintaimu
Walaupun diriku selalu menyakitimu
Jujur aku masih ingin bersamamu
Walau dirimu kini bukan untukku lagi

Kau telah pergi

Bila rasa itu sudah hilang. sudah di serap bunyi, sudah tenggelam di lautan, sudah menjauh mendaki gunung, pasti perasaan itu takkan pernah hadir. Apakah saya sembunyikan cinta itu? Entahlah, saya pun tak faham.

Mungkinkah esok
Kita kan bertemu kembali
Masihkah ada ruang di dalam hatiku
Untuk cinta yang pernah engkau miliki
Untuk selama-lamanya. 

Andai hati ini masih milik dia di sana..Oh! Bunga, bertukarlah pada warna kuning! (==.")


Hari merepek saya telah tiba mungkin. Entri apa pun yang saya tulis ini, saya pun tak pasti.
Yang pasti entri ini tiada kaitan dengan entri yang sebelum ini.

Nota Ky : Tak faham dengan diri sendiri lagi. Apapun, Cinta pada Allah yang tetap akan kekal abadi. Itulah cinta yang paling hakiki.

Cinta pada Yang Maha Esa mengatasi segala cinta yang ada di dunia.



+ raHsia teTap RahSia +


.:: What comes is better than what came before ::.

No comments:

Post a Comment