Wednesday 29 June 2011

Apa sebenarnya yang mereka mahukan?

Assalammualaikum.

Entri kali ini hanyalah sekadar pandangan daripada kehidupan sekeliling. Err, juga pengalaman.  (=.=')
Tak nak cerita panjang. Sekadar nak berkongsi suatu pendapat yang selama ni pun berlegar-legar di kepala otak saya sehingga menimbulkan persoalan yang Professor pun tak boleh nak jawab. Erk! =p

Tapi, sebelum apa-apa, ingin saya tekankan tidak ada unsur-unsur penindasan gender di sini. Tiada Diskriminasi. Cuma persoalan, jawapan (kalau ada) dan juga pandangan.

Sebenarnya, apa yang kaum lelaki nak pada seorang perempuan?
Sebenarnya dah lama saya tertanya-tanya.

#1 > Saya ada seorang kawan, okey, kawan saya ini, sangat baik, maksudnya, pandai jaga hati boyfren dia la kan. Lemah lembut, cantik juga, pandai masak, tak suka marah-marah, selalu mengalah kalau gaduh-gaduh. Tapi, apa yang boyfren dia buat? boyfren dia tinggalkan dia semata-mata nak kejar perempuan yang tak setanding dia. (boyfren dia sendiri cakap yang kawan saya tu lagi perfect dari perempuan tu). Tak faham kan?

#2 > Yang seorang ni pula, dia cantik, walaupun manja-manja tapi baik hati. Kira pakej lengkaplah, pun kena tinggal juga. Tak faham.

#3 > Kawan saya yang lain pula, selalu je bersabar dengan boyfren dia yang sensitif, tapi boyfren dia tu wat tak tahu je dengan dia. Pun saya tak faham.

Tapi, selalu kita dengar dan nampak dengan mata sendiri, kaum lelaki ni kalau apa-apa pun mesti nak pandang perempuan cantik. Bukan nak kata la, tapi realiti kan? Tapi, pun tinggalkan juga.
Kalau cantik luaran tapi tak cantik dalaman kena tinggal, kira boleh terima lagi.
Tapi kalau pakej lengkap? Cantik luar dan dalam pun kena tinggal? Kita katalah takde jodoh kan? =)


Haha. Tak faham dan tak apalah kalau tak faham.

Celayan lagu ni pula. =p



Nota Ky : Bukan sempurna untuk harapkan yang sempurna.


+ raHsia teTap RahSia +

.:: What comes is better than what came before ::.

No comments:

Post a Comment