Thursday 2 June 2011

Kalau Kau nak jadi diri sendiri, orang lain pun nak juga. Jadi, apa kau nak sibuk?

Assalammualaikum.

Saya cuma nak jadi diri sendiri
Selalu je kita dengar orang cakap macam tu kan?
Semua orang pun nak jadi diri sendiri. 
Al kisah, nak di jadikan cerita, kalau kat Mukabuku tu ramai yang selalu tak puas hati kan? Kadang-kadang kita selalu terbaca status rakan-rakan yang tulis antaranya macam ini :
  1. " Menyampah aku dengan orang yang tulis status jiwang-jiwang ni la"
  2. " Kenapalah orang suka sangat dok tukar-tukar gambar dengan nama. So annoying!"
  3. " Kalau nak buat status, fikirlah perasaan orang lain"
Dan...banyak lagi. Tentu korang semua pun pernah baca kan?
Semua status ni sebab diorang tu menyampah dengan orang lain dalam Mukabuku tu yang buat status ntahapeapentah.

Pada saya la kan, apa yang diorang semua nak tulis, itu semua hak diorang. Kadang-kadang pun menyampah jugak. Tapi rasanya, status tu tak mengacau korang pun kan? 

Kalau korang pun kan, mesti korang akan cakap macam ni : 
" Alaa, biarlah, ikut suka aku lah nak tulis apa kat status aku, FB aku!" 
Betul tak? Kan? Kan?

Bila korang tulis macam-macam kat status Mukabuku korang, pastu ada orang sakit hati, korang akan kata nak jadi diri korang sendiri. Tapi bila orang lain yang tulis macam-macam or wat something kat nama atau gambar kat Mukabuku diorang, korang sibuk-sibuk nak komplen pulak. Apekejadahnya?

Dah namenye Mukabuku, biarlah diorang nak tayang-tayang gambar pun, nak tukar name ke hape. Ke..korang jeles sebab nama diorang lagi best? gambar lagi cantik? Hehehe.

Rasa-rasanya, orang yang banyak komplen tu la yang banyak menjelekkan orang lain. Kalau tak suka, diam-diam aje sudah.
Sudah-sudah lah nak komplen orang lain. Cermin dulu diri sendiri. :)

 Nota Ky: Jangan marah dengan entri kali ini. Ini hanyalah pandangan saya. Saya pun ada Mukabuku, tak letak gambar, guna nama lain, ada orang jeles jugak ke?



+ rahSia teTap RahSia +

.:: What comes is better than what came before ::.

No comments:

Post a Comment