Sunday 3 July 2011

Oh! apakah yang telah terjadi.

Assalammualaikum.

Semalam petang, bangun tidur saje terus nangis. Nangis teruk pulak tu. Dahsyat.
Stress sangat.

Saya nangis macam baby ni laa.


Macam-macam hal yang saya fikir. Saya ingat saya dah kuat untuk tempuhi dan lalui semua ini. Tapi saya masih belum mampu. Memang patut pun dulu dia cakap saya lemah. Arghh! Saya benci dia! Dia yang buatkan saya terus nangis lepas bangun tidur tu.

Dahlah saya rindu kat mak abah saya. Tiba-tiba bayangan dia muncul lagi. Err, adakah saya yang bersalah sebab terbayangkan lagi? Tapi, bayangan dia datang sendiri. Oh! Hantu betul!

Lepas tu, saya rasa bersalah dengan diri sendiri, Saya rasa teruk sangat. Hanya Allah yang tahu apa yang saya dah buat.
Ya Allah, ampuni hamba-Mu ini Ya Allah. KAU berilah aku petunjuk.
Saya mengaku saya bersalah. Membuat hati insan-insan lain terluka. Bukan seorang, tapi ramai.
Bukan berdendam, tetapi ego.
Perasaan apa yang ada pada diri ini? Saya pun tak mengerti.

Kejam sangat! Perasaan itu membunuh perasaan sendiri dan jua insan lain.
Sebelum saya makin jauh dari dunia nyata ini, saya dah bertekad, saya perlu menjauhi sebelum semakin ramai lagi insan yang terluka.

Tak sanggup rasanya membiarkan insan lain merasai apa yang pernah saya rasa.

Bagaimana mahu mengelak dan menjauhi andai setiap masa, dia sentiasa di depan mata mengekori ke mana jua saya pergi. Ky, kau harus berfikir sedalam-dalamnya, dia tak rugi apa-apa pun kalau kau pergi! Lukanya hanya sekejap cuma nak di bandingkan dengan luka yang harus kau dan insan lain alami andai kau terus begini.

Saya!
Sedarlah!




Nota Ky : Harus senyum walaupun semakin hari, hari-hariku semakin pudar sinarannya. Senyum tapi bukan terpaksa!


+ rahSia teTap RahSia +

.:: What comes is better than what came before ::.

No comments:

Post a Comment