Sunday 22 July 2012

tabahkan hati

Assalammualaikum.

Sejak akhir-akhir nie, banyak sangat dugaan yang saya tempuhi dan lalui. Terlalu banyak sampaikan saya rasa saya dah lakukan banyak sangat dosa sehinggakan ini mungkin hukuman Allah kepada hamba-Nya seperti saya ni.

Ya Allah, aku tak mohon untuk Kau ringankan beban yang aku lalui, aku mohon kau tabahkan hatiku untuk aku menempuhi semua dugaan yang Kau berikan padaku.

Betul kata orang, cuma ibu yang memahami perasaan anaknya kan. Saat saya menulis titipan dalam blog ni, air mata saya mengalir. Ya, saya menangis.

Walaupun mak tak tahu apa masalah saya, tapi mak tahu yang saya sedang mengalami saat-saat yang sangat menyedihkan dalam hidup saya. Mak tahu, mak tahu perasaan saya, mak tahu hati saya, mak tahu segalanya.
Saya tak cerita pun pada mak, bukan mak tak mahu dengar, tapi saya memang seorang yang sangat perahsia. Mak tahu dan faham.

Mak cakap " Mak tahu anak mak. Mak dapat rasa ada sesuatu yang tak kena. Mak tahu adik tak happy. Mak tahu. Mak tahu adik takkan cerita apapun pada mak. Mak tahu adik kuat. Mak tahu anak mak dah tempuhi macam-macam dugaan yang berat. Tapi adik tak pernah mengalah. Mak bangga sebab anak mak kuat. Doa banyak-banyak pada Allah agar berikan adik kekuatan. Jangan minta Allah ringankan beban tu sebab, kalau minta mcm tu, tapi kita masih rasa terbeban dengan masalah kita, kita jadi lemah. Mohon pada Allah agar diberi semangat dan tabahkan hati supaya dapat menempuhi dugaan dari Dia."

Betul apa yang mak cakap tu. Terima Kasih mak sebab faham adik.

I love my mak!!
*sambung nangis*
.:: What comes is better than what came before ::.

No comments:

Post a Comment