Saturday 17 March 2012

I am okay.

Assalammualaikum.

Hari nie belajar sesuatu yang baru dalam hidup. Sebenarnya, setiap hari kita kena belajar sesuatu supaya ianya dapat memotivasikan diri kita.

Kita bukanlah seperti masa silam. Kita adalah kita yang sekarang.
Jadi, jangan pandang ke belakang. Move forward. Tak guna nak kenang-kenang perkara yang dah lepas, yang dah jadi kenangan pun. Nama pun kenangan, so, tak payah ingat dah. Biarkan ianya menjadi kenangan.
Hmm..senanglah saya cakap kan? Ya, susah, saya tahu. Saya pun rasa susah bila cakap macam tu, tapi, nak tak nak, kena juga buat. And, I always believe that I surely can make it. Believe in myself, so, others will believe me as I am stronger than before.

Kawan saya selalu cakap kat saya
" Thanks God aku kenal dengan kau. Kau tahu kenapa? Walaupun ko nampak lembut, badan pun sekeping, tapi, kaulah manusia perempuan yang paling cool pernah aku jumpa kau tahu tak?. "

Hehehe. Dulu pun kawan-kawan selalu cakap " Macam mana kau boleh rileks ek?"

Jawapan saya?
Saya pun tak tahu. Hahaha. Yang utama ialah, ingat, kalaupun tiada siapa yang menemani kita, ALLAH tetap ada selalu disisi kita.
Buat apa mengharap pada manusia kalau manusia itu sendiri pun mengharap jua pada ALLAH.

Memang, saya pun manusia, dan, kadangkala saya juga merasa sedihnya, sakitnya, sengsaranya, deritanya hati ini. Hanya Tuhan saja yang tahu.
Tapi, untuk apa kita terlalu meratapi, cukuplah merasa sedih hanya sekadarnya saja. Kang, kalau dok happy-happy sangat pun, macam orang tak betul pulak. Hehehe.

So, nak bagitau laaa, I am not pretend to be okay, but I am really okay.

That's my word!

Jangan sedih-sedih lagi. Kita yang mengawal hati dan perasaan kita. Jangan lemah wahai manusia.

Ok.Bye.
mmuaaahh. (Eh, kenapa ada ciuman pulak ni? geli ok!) :P
.:: What comes is better than what came before ::.

2 comments: