Sunday 17 April 2011

..kesedihan..

setelah sekian lama saya tidak menulis apa-apa di blog saya sendiri, hari ini, rasa ingin menulis, meluahkan perasaan yang sekian lama menghantui diri ini. wahhhh. macam blog genre seram pulak.

entah kenapa sejak akhir-akhir ini saya terasa sesuatu mengganggu emosi saya. sangat terganggu. rasa kerinduan, kehilangan, marah, macam-macam lagi.

mungkin saya berada di tempat orang. jauh dari keluarga. ya, saya sudah jauh dari kelurga. mencari rezeki halal di tempat orang. di negeri kelahiran, tetapi bukan daerah kelahiran. saya selalu merindui keluarga saya. terutama mak dan abah. berjauhan dari mereka memang sesuatu yang sangat menyeksakan. nampak saya seperti budak kecil,tetapi, inilah hakikat, dari dulu pun memang saya tak boleh. masa belajar, setiap malam saya akan telefon mak saya melalui public phone. sangat berjasa public phone ketika itu. hmmmm..

saya rasa sangat kesepian di tempat yang jauh dari keluarga. sangat keseorangan. ditambah pula dengan masalah-masalah lain. saya betul-betul tertekan. sangat tertekan. murung.

saya sedih sangat-sangat. minggu ni memang pulang kekampung halaman. tapi, mak dan abah tak ada pun. tapi, sekurang-kurangnya dapatlah ketenangan. cuma, bila petang ini nak balik ke sana, saya rasa tak best langsung. arghhhh. sangat tertekan kembali.

sudah tidak sabar menunggu cuti sekolah yang lama. minggu depan pun terasa seperti setahun. tak kira la macam mana pun, saya tetap akan balik walaupun sehari. huh!!
.:: What comes is better than what came before ::.

No comments:

Post a Comment